torsdag 2. desember 2010

I gang igjen - ENDELIG!!

Etter en laaang pause (det ble vel nesten et halvt år) er jeg i gang igjen med å blogge. Snille Marius, mannen til Line, har fikset pc'en min. Det er utrolig hvor fort man vender seg til å ikke være påkoblet hele tiden. Det har kanskje en sammenheng med at det er mye annet å henge fingrene i også.. Hverdagen fra ett til to barn er ganske stor. Det er faktisk noe i det man sier; ett barn er som ingen, to er som hundre. Ikke det at barna er så vanskelige, men det krever jo dobbelt så mye av deg.

Vi har vært veldig mye syke i høst. Det virker som Stine drar med seg smitte hjem fra barnehagen (uten selv å være syk) og så blir Elise smittet. Stakkars lille jenta har vært konstant tett siden oktober. Vi har dermed vært mye hjemme, innendørs. Det har gått greit, selv om man til tider føler seg litt stuck.

Ellers driver jeg fortsatt og innreder huset, det tar tid. Jeg har funnet ut hvilke møbler som skal kjøpes inn i den innerste stua. Vi skulle egentlig bare legge ny tapet og male, pluss bytte tak der inne, men nå ser det ut til at vi må ta opp gulv og legge ny varme i gulvet også. I tillegg vurderer vi å fjerne/bytte noen vinduer fordi jeg syns det er for mange vinduer der. Vi har ikke bestemt oss for om vi skal støpe nytt gulv og legge vannbåren varme der inne også, det blir evt en enda mer omfattende jobb som krever at det blir gravd opp en del av hagen for å legge rør. Jeg kjenner at jeg ikke er klar for det, siden jeg helst bare kunne tenkt meg å innrede den snart. MEN, er jo gift med en som ikke liker lettvint/billigløsninger, og da blir gjerne ting litt mer omfattenene. Det er ikke noe å klage over da resultatet alltid blir bra.

Vi skal ha en pall og jeg står mellom to stk. Hvilken syns dere er finest? Jeg syns begge er så fine, på hver sin måte. Mulig den svarte passer best, men det er jo morsomt å blande litt farger og materialer også. Legger ved bilde av begge to:


2 kommentarer:

  1. Hei! Så fint du er tilbake igjen. Jeg syntes den svarte var den fineste. Håper alt står bra til med dere. Klem Silje

    SvarSlett
  2. Hei!

    jeg syns begge var kule, men heller faktiskt litt mot den lyse. Liker "polstereffekten"oppå og naglene. Siden dere har sort sofa, kan det jo være fint å bryte litt også som du sier:-) men uansett hva du velger, blir det fint:-D
    klem Runa

    SvarSlett