fredag 22. juni 2012

Sengegavl

Jeg har fått spørsmål om oppskrift på sengegavlen vår. Jeg tok dessverre ikke bilder av alt, men skal forklare så godt jeg kan :) Her er soverommet før vi startet opp. Et veldig kjedelig rom!!
 Først kuttet vi en MDF-plate i B180xH120cm. Så målte vi opp slik at knappehullene fikk riktig avstand og boret hull.

 Deretter la vi på 3 stk barnemadrasser i tykkelse 5 cm, bredde 60 cm og lengde 120cm.
 Siden vi har en stikkontakt bak senga måtte det skjæres hull til denne :)

 Deretter ble knappene trukket med samme stoff som er i gavlen. Disse kjøpte jeg på Lillestrøm sysenter.

 Så trakk vi over med en sommerdyne som ble stiftet på baksiden. Stiftemaskin kjøpte jeg på Biltema,


 Da den var stiftet og klippet var det dags for stoffet. Vi strammet det ganske mye, men måtte være forsiktige så det ikke ble bulker i stoffet.
 Så ble dette også stiftet på baksiden.
 Nok en gang - hensyn til stikkontakten.
 Så tredde jeg knapper.Stakk de inn utenfra og festet med knapper på baksiden (brukte mange ulike knapper som jeg hadde liggende).
 VOILA: Ferdig produkt:
Vi brukte ca 8 effektive timer. Gavlen kostet ca 1200 kr. Mye finere enn noe man finner i butikken, i følge oss :) Vi ville ha den "perfekt". Ingen cirkamålinger. Det er verdt å være nøye - vi er fortsatt strålende fornøyde med den!!
PS: vi malte veggen først. I fargen Støvblå. Jeg må innrømme at både veggfarge og gavl er inspirert av Tori Spelling - hvis noe har fulgt med på deres realityserie som dessverre er slutt nå - bare litt mindre gull-stasj :)

2 kommentarer:

  1. OJ in action! ;-)
    den er i hvert fall kjempe fin (og egentlig enda finere "in real life")!

    SvarSlett