søndag 24. april 2011

Påsken 2011



Tidenes påske!!
Jeg føler jeg har hatt sommerferie. Stine spør hver dag: mamma, er det sommer nå?
Begge jentene har storkost seg ute hele dagen, hver dag. Lekestua har blitt flittig brukt, huskene og sklia har også fått merke at det er vår og varmt. Skoene er byttet ut med bare føtter. Ullklærne med kjoler. Bodylotion med solkrem. Luer med solhatter. Fantastisk! Vi nyter dagene, livet og barndom i fulle drag!


På tirsdag var jeg på Au-Pairtreff fordi guttene jeg passet i USA 1997/98 var på besøk i Norge. Da jeg kom til USA var Erik 9 mnd og Christian 3 år. Nå er de 14 og 17 år. Tenk deg for en forandring. Det var 5 av 8 au-pairer som kom. Det ble en utrolig koselig kveld, og guttene var bare helt fantastiske. SÅ gode gutter!! Jeg ville ikke dra igjen og ble veldig emosjonell da jeg skulle si hade. Det er så mange følelser i sving med tanke på at jeg tilbragte ett helt år sammen med dem, og da var de i samme alder som Stine og Elise er nå. Tenk om jeg bare skulle reist fra dem om noen måneder og sett dem igjen når de var 14 og 17 år. Det som er positivt er at jeg vet jeg skal treffe dem igjen. Enten at vi kommer til USA eller at de kommer tilbake hit. Uansett, en minnerik og følelsesrik kveld :)


Vi var en tur på hytta på Totenåsen denne uka. Mens vi var der fylte Elise fylte 1 år. Det var selvsagt en stor dag. Lille jenta vår koste seg med kake og gaver. Det var veldig stas å få sin egen "lille venn", som hun fikk av Stine, selvsagt. Hun koste og styret med dukka hele dagen. Den fikk klemmer i ett sett :)
Påskeaften var vi hjemme igjen. Deilig!
I dag har vi hatt besøk av et vennepar, Christine og Rune og deres skjønne lille Emilie på 19 mnd. Det er alltid like koselig med besøk av dem. Christine og jeg studerte sammen på lærerhøgskolen, i tillegg til at vi begge er fra Rælingen. Så da blir man aldri tom for samtaleemner (eller ting å le av).
I natt skal Stine sove hos David - the man.
Akkurat nå har jeg blitt så vant til å være hjemme igjen at jeg glemmer at det er jobb om to dager.

Håper alle har hatt det fint i ferien!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar