tirsdag 8. mars 2011

ZUMBA!


Hver tirsdag går jeg på Zumba med Vibeke, naboen min. Det er så UTROLIG moro!! Jeg kunne godt trent zumba flere ganger i uka. Vi går på 2dance dansestudio på Skedsmokorset (samme bygg som Avancia).
Det som er så moro er at jeg virkelig får det til. Det er mange ulike dansearter og det går fort, men jeg klarer faktisk å henge med i svingene. Jeg har alltid vært glad i å danse og lærer egentlig ganske fort (skryt skryt), så derfor føler jeg at dette er midt i blinken for meg.

Jeg hadde på meg pulsklokken min i går, den er innstilt etter vekt og høyde, og den viste 628 kalorier etter 58 minutter. Det er ikke ille, særlig når man har hatt det KUN moro i 58 minutter.

Jeg står alltid helt foran, slik at jeg kan se meg i speilet. Da ser jeg hele tiden at jeg gjør trinn og bevegelser riktig. Sist gang lært vi fem nye danser på en gang, da var det mye å sette seg inn i. I går satt de nye dansene litt bedre. Det viktige med Zumba er at man ikke gir opp. Første gangen kan det virke litt forvirrende, men man kommer fort inn i det.

Jeg syns treneren, Kerry, er helt fantastisk. Makan til sprek dame! Hun er myk som en turner og rister kroppen på måter man ikke visste var mulig. Hun har så mye energi og overfører den til oss, så hele salen smiler.
Endelig har jeg funnet en treningsform som ikke gir annet enn glede - og MASSEVIS av energi!!
Jeg gleder meg allerede til neste tirsdag! Anbefaler Zumba til alle de som ikke helt finner treningsmotivasjonen, men som har litt rytme i kroppen :)

ZUUUUMBA!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hehe... jeg eier ikke rytme, ola nordmann vettu ;) hihi.
    Må bare si noe ang pulsklokke, da OJ sa at han skulle kjøpe det til deg så sa jeg "det er en sånn ting som man ønsker seg men som blir liggende i en skuff" Bra å se at du bruker den ;)

    SvarSlett
  2. Ja, det er ofte sånn, men den er så bra at det er morsomt å bruke den :)

    SvarSlett