mandag 7. mars 2011

Snufs..


Jeg kjenner meg litt sår om dagen. Det er to uker igjen av permisjon, altfor kort tid!! Ett år går veldig fort, og ekstra fort når man koser seg hjemme. Det har vært et kjempefint år, med mye sosialt og nye bekjentskaper og ikke minst kosen med min lille baby. Nå er det altså snart over :(

Egentlig er det litt egoistisk å tenke sånn, for nå er det jo pappaens tur å kose seg hjemme med snuppa. Det fortjener han. Og jeg fortjener å komme hjem til middag hver dag, det blir godt :)
Nå kan jeg reise på jobb uten å stresse med å levere to barn om morgenen og slipper å stresse hjem for å hente i barnehagen.
Til høsten blir det annerledes, når begge er i jobb.
Det som har vært deilig dette året er at vi har hatt så god tid om morgenene. Vi har stått opp mellom seks og halv sju og levert Stine i barnehagen rundt halv ti. Ikke noe stress. Bare masse kos på morgenen. Det har vært godt for alle parter. Selvfølgelig har det vært noen morgener som ikke har vært like lyse, når øynene har vært lukket i ca en time i løpet av natta. Men nå er det liksom glemt. Jeg kommer til å savne Elise når jeg er på jobb, det blir uvant å være borte fra henne hver dag, men hun og pappaen går en fin tid i møte - våren. Han skal være hjemme fram til jeg skal ha sommerferie, og gleder seg veldig :)

Jeg skal jobbe 80% fra august, det hjelper litt. Kunne godt ha jobbet 60%, men med lovnader om renteøkning tror jeg ikke det er noen god løsning. Hvis ikke det skulle dukke opp en arv etter en rik onkel i Amerika da... :)

Jeg er så glad for barselgruppa mi. Lillian og Pernille - dere er noen råbra damer :) Jeg håper vi får til å møtes selv om vi er tilbake i jobb, siden vi alle skal jobbe redusert. Vi har det så moro, jeg gleder meg skikkelig til hvert barseltreff. Vi har forsøkt å ha det en gang i uka, bortsett fra noen sykdomsperioder. Det er ikke bare vi som er syke... :)
Til fredag skal vi ha barselgruppe på Quizen, med mannfolk. Det blir bra!! Nå er det bare å lese nyheter og PUGGE!! Hjernen har godt av det :)
Et lite hjertesukk, mange kjenner seg sikkert igjen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar