onsdag 9. mars 2011

Organdonor


Har du tatt stilling til organdonasjon? Jeg hadde en samtale med familien min for en stund tilbake, der vi alle sa at om noe skulle skje med oss, så vil vi at det som kan brukes skal doneres bort. Det var så fint å kunne si det når alle var til stede, for det er jo egentlig en litt rar ting å snakke om. Man vil liksom ikke tenke tanken at noe kan skje, men man vet aldri hva som venter rundt neste sving. Derfor er det viktig at man snakker om det, slik at man kan redde livet til et annet menneske (eller kanskje flere) om noe skulle skje. Og slik at familien slipper å ta stilling til det om en av de nærmeste skulle dø.

Om dere ikke har snakket om dette hjemme, så gjør det. Da vil iallefall døden bety livet for noen andre.

1 kommentar:

  1. Dette er en veldig viktig sak. Jeg tror det er veldig mange som ikke har tatt stilling om hvor de står i vedr organdonasjon. Jeg har sagt til min familie at det er veldig viktig for meg. Veldig bra at du drar frem denne saken.

    SvarSlett