fredag 18. mars 2011

Barnehageplass

En glad Pippi ble levert i barnehagen i dag :)

I dag fikk vi så gode nyheter; nemlig at begge jentene har fått plass på 1.valget vårt; Bekkeberget barnehage. Jeg begynte å gråte da jeg fikk nyheten, det føltes som om ti kilo var løftet av skuldrene mine.
Jeg roser de ansatte der Stine går nå, de har virkelig gjort en kjempeinnsats og de er så omsorgsfulle - vi skulle gjerne hatt med alle sammen videre. Men lokalene og liten interesse fra eier om at ting skal være til det beste for barna, gjør at vi ikke ville fortsette å ha plass der.

Nå kan jeg begynne på jobb på mandag, litt lettere til sinns.

Det er utrolig hva en barnehage kan gjøre med sinnsstemningen. Vi kom fra en knallbra barnehage i Blystadlia (Knøttebo i Mårbakken barnehage - anbefales på det sterkeste!). Vi var kanskje litt bortskjemte? Min mening er at slik skal det faktisk være. Man skal kunne stille krav, det er jo tross alt det kjæreste vi har som tilbringer mesteparten av dagen sin der. Stine snakker fortsatt om Knøttebo, og i forrige uke fikk hun noen av guttene hun leker med til rope på ett av barna som gikk på Knøttebo. Hun husker navnet på alle de anstatte og hva de sa og gjorde. Utrolig at et barn kan huske og savne noe så mye, over ett år etter. Sitat: " mamma, tenk om vi hadde bodd i Gjerdrum først, så kunne vi flyttet TIL Blystadlia".

I dag hadde vi vårt siste barseltreff. SNUFS! Det var så utrolig koselig, og vi skravlet i fem timer :) Kunne godt skravlet i fem timer til. Vi er utømmelige :) Verdens koseligste damer/jenter. Tusen takk for en knakende fin barseltid, Pernille og Lillian - dere er helt fantastiske!!!!! ÆI LÅVV JU!!!!!
Barna koste seg sånn sammen i dag også. Tvillingene til Lillian skal begynne sammen med Elise på Bekkeberget, det er vi glad for :) De skravlet, delte leker, kranglet om leker og styret på. Veldig moro :)
Elise og gutta - hun er jammen meg heldig som er omgitt av så mange nydelige gutter :)Herlige Lillian :)

Pernillejenta mi og nydelige guttebassen :)

1 kommentar:

  1. Har prøvd å legge inn kommentar før, men ikke fått det til. Ikke så greit når man sliter med div skader;) Men når du skriver så mye fint, måtte jeg prøve en gang til! Tenk å være så heldig å komme i ei slik fantastisk barselgruppe, og du kommer alltid til å være Ingunnjenta og Nora mi;) Stor klem Pernille.

    SvarSlett