lørdag 12. februar 2011

en fin lørdag

For en fin dag, med sol og masse snø. Gradestokken sto på tjue kalde i morges.

Stine og pappaen tok seg en tur ut for å ordne noe (lurer på hva??), mens Elise sov og jeg ryddet. Etterpå tok jeg meg en tur til Lillestrøm. Jeg måtte innom Lillestrøm sysenteret for å finne stoff til voksiposen. Jeg er så lei det brune stoffet, så nå skal den få nytt trekk.
Der er det så vanvittig mye å velge i, finner man ikke noe der så finnes det ikke!










Det nye stoffet, med rosa knapper og anorakksnor


Et lite glimt av voksiposen sånn den er nå:


Da jeg kom hjem var det den obligatoriske lørdagsgrøten, og så gikk vi til Hundremeterskogen. En fantastisk løype som mange frivillige har laget på dugnad. Den ligger helt inntil barneskolen og der er det masse å finne på. Stine elsker å være der, og den er nok mye av grunnen til at hun gleder seg til å begynne på skolen. Sammen med denne huska, som er en stor favoritt:


Elise er fortsatt syk. I dag er det to uker siden hun begynte med diare, og hun har kastet opp siden mandag. Det lille vi klarer å få i henne av mat kommer rett ut igjen. Jeg ringte legevakta, de anbefalte å ta en tur til legen på mandag. Hun er gudskjelov i kjempehumør, smiler som en sol to sekunder etter at hun har kastet opp. I dag begynte hun å reise seg. Hun har vært "klatremus" en stund, alt skal klatres på, men i dag begynte hun altså å reise seg. Og hun er sååå stolt.
I tillegg skravler hun som en foss, helt på russisk. Utrolig morsomt :)


Nå har vi sett på MGP. Gudskjelov vant Stella. Jeg håpet på Babel Fish, Stella og hun i rosa blant de fire siste, og fikk halvveis sjokk da Sie Gubba og de utrolig harry rockerne kom videre. Sie Gubba minner meg om fest på lokalet, det har ingenting i MGP å gjøre. Og rockerne - I say no more!!

Nå satser vi på at Stella sjarmerer resten av Europa, og at det blir slikkelig MGP-fest på torvet i Lillestrøm, siden hun bor der :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar