mandag 7. februar 2011

Dagens middag



Stine kom med et ønske i morges: mamma, vet du hva jeg vil ha til middag i dag? Hjemmelaget blomkålsuppe. Og da må jo snupprelure få det. Oppskriften har jeg skrevet opp tidligere. Jeg tenkte jeg skulle lage focaccia til også, en oppskrift som jeg også har fått av Pernille på barselgruppa. Pernille; du burde skrive egen kokebok, så flink som du er til å lage mat!!


Her er da oppskriften på dagens nydelige focaccia:

5 dl lunkent vann
1 pose tørrgjær
1 L hvetemel
2 ss olivenolje
1/2 ts salt
Noen soltørkede tomater som hakkes i små biter og blandes inn i deigen

Heves i 30 min slik at den blir dobbel størrelse

Klemmes ut på en liten langpanne.

Oppå:

1 dl fetaost
1 dl olivenolje
3 ss timian eller rosmarin
2 dl sorte, stenfrie oliven
2 ts havsalt

Stekes midt i ovnen i 30 min på 180 grader
Vel bekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar