søndag 29. mai 2011

I lekestua

Se hva vi fant i lekestua i helgen. Et minivepsebol med mange larver som beveget seg inni. Ekkelt og fascinerende på en gang.


Jeg løp inn for å henge et syltetøyglass, i mellomtiden sa Stine og David at en veps hadde flydd inn i kuben. Jeg trodde ikke på dem (de har veldig livlig fantasi), men det var jammen meg sant. Etter litt fundering på om jeg skulle våge (jeg er litt pysete når det gjelder veps) fikk jeg løsnet bolet med vepsen inni og puttet det ned i syltetøylokket (med hull i lokket). Dette var veldig spennende, både for barna og oss voksne. Så får vi se om de overlever inne i syltetøyglasset :)


Look what we found in the girls playhouse yesterday: a wasp-nest with many wasp "babies" inside. I had to remove it, I don't want a lot of wasps where the children play. While I was running inside to find a jamjare, Stine and her friend David said that there was a wasp inside of it. It didn't believe them at first, until I saw it with my one two eyes..! I'm a coward when it comes to wasps, so I wasn't sure if I would dare to remove it. Finally I put it in the jamjar so that we could look at it in peace :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar