lørdag 2. april 2011

fem dager er overstått



Ei uke går utrolig fort, og å ikke spise søtt har ikke vært noe problem (bortsett fra den ene dagen). Jeg tenker egentlig ikke på det, i og med at jeg har begynt å spise regelmessig. Nå passer jeg bare på at blodsukkeret hele tiden holder seg jevnt, og vips så finnes det ikke noe som heter søthunger.


I går var Mina, Trine og jeg på Pernille Sørensenshow på Latter. Først spiste vi på Eataly på Aker Brygge. Vi fikk skravlet og skravlet og skravlet, det var veldig koselig!!!

Showet var så som så, jeg lo ikke særlig mange ganger. Innimellom lurte jeg på om det var noe galt med meg, for når resten salen gapskrattet satt jeg der og dro ikke på smilebåndet engang. Jeg tror kanskje jeg har gått litt lei av Stand-up-humoren. Den er så innøvd, og man har hørt poengene tidligere.

MEN, når det er sagt, så var det en knallbra kveld! Vi hadde det veldig koselig. Og når man er over 30 år og småbarnsforeldre reiser man selvagt hjem når alle andre kommer ut. Vi tok ni-toget hjem.. haha. Trøtte typer :)


Det er stadig fler som slenger seg på 50-dager opplegget. Det er moro jo fler som er med! For mange er nettopp dette motivasjonen de trenger.

Jeg har laget en regel for meg, som kanskje dere andre også kan følge, at når jeg er ferdig med 50 dager så er det lov med søtt/potetgull èn dag i uka. Dermed ryker man ikke rett utpå igjen med dårlige vaner. Når man har klart 50 dager så er nok ikke behovet for usunne ting så stort heller, så da blir en dag i uka helt greit!


Jeg har fått en fin oppskrift på sunne muffins av venninne mi Line. Her kommer den:


FROKOSTMUFFINS UTEN SUKKER

Gir 6 store muffins


2 egg 2 dl youghurt 0,1

125 g kesam

15 gr proteinpulver (man kan godt sløyfe dette)

2 ss matolje

ca 4 dl speltmel

3 ss potetmel

1 ts bakepulver

1 ts natron

ca 125 g blåbær vendt i litt mel


Pisk egg, proteinpulver, kesam, youghurt og olje til en glatt røre. Bland de tørre ingrediensene. Lag en fordypning i midten og tilsett bærene forsiktig til slutt. Fordel deigen i store muffinsformer og stek dem i ovnen ved 175 grader i ca 25 minutter.


Andre varianter:

Erstatt blåbærene med bringebær og 2 ts kardemomme.

Eple-, kanel-, og sitronmuffins: erstatt blåbær med ett eple i terninger, 1 ss kanel, 1 ts kardemomme, revet skall av en sitron.

Line pleier å lage dobbelt røre med 300 gr bær, det er akkurat det som er i frossenposene. Så er det jo bare å fryse ned muffinsene og ta opp ved bohov!

God apetitt :)

1 kommentar:

  1. Dag 6 kommer til å gå som en drøm ;)
    Planen min er å gjennomføre 50 dager, spise marsipankake fra navnefesten på 17.mai og så starte opp på 50 nye dager ;) Hihi. Så får vi se da vøtt!

    SvarSlett