onsdag 2. mars 2011

Lillelørdag




I dag gikk Elise og jeg tur mens damene vasket huset. Vi gikk en lang, deilig runde. Godt for liten og enda bedre for stor (som ønsker å bli mindre... hehe).

I natt var ikke stort bedre enn natta før, det ble med to timers søvn fra tre til fem. Elise var hos legen i går og legen mente hun var i god form, for da hun var der var hun selvsagt kjempeblid.. Er ikke det litt typisk da? Hun har ørebetennelse, surklete bryst og hovne mandler. Og hun har en stygg hoste. Hun har vært syk så lenge og dette er 3.dagen med feber, men det eneste vi fikk var hostesaft. "barn blir sånn når de er forkjølet, men det går over av seg selv". - Men jeg kjenner barna mine best..
Vi har hatt lege i Rælingen helt til nå, så i går var første gangen på hos legen her i Gjerdrum. Den eneste grunnen til at vi byttet var veien, ellers hadde vi aldri byttet. Jeg var litt skuffet, håper det blir bedre neste gang :) Det endte opp med at OJ dro på legevakta med henne i kveld. Hun hadde ørebetennelse med væske i øret og høy crp. Så da fikk hun antibiotika. Endelig. Så kan den lille jenta mi bli frisk.

I kveld har Stine og jeg vært på sjekk av mandlene hennes på Øre, nese, hals på Ahus. Hun har store mandler, så hun er der en gang i halvåret for en sjekk. I dag fikk vi egentlig beskjed om at det er opp til oss. Det er trang passasje i halsen, men hun er jo ikke mye syk, så derfor syns jeg det er litt vanskelig. Tar VELDIG GJERNE imot innspill.
Ville du ha tatt valget og fått dem fjernet?

3 kommentarer:

  1. For noen fine bilder!<3 (er d fra sist foto-shoot? eller tatt de selv?)
    Takar liten Elise... :-( Så dårlig!! hvilken lege? utrolig at de ikke har sett ørebetennelsen da!! :-(

    Vet ikke helt jeg, hun er jo ikke så mye plaget sier du og er jo aldri noe særlig å sende et barn på op-bordet, men i dag er d vel ganske så rutine å fjerne mandlene så d burde gå bra. C har fjernet sine og han er ALDRI syk! så kanskje dere bare skal fjerne de, så blir hun frisk resten av livet;-)
    Lykke til med valget i hvert fall!:-)

    SvarSlett
  2. Legen sa i går: "hun har ørebetennelse, men trenger ikke antibiotika, for det går som regel over av seg selv." Det har jeg ALDRI opplevd at det har gjort, men..

    Jeg er så i tvil ang operasjon alstå. Det som er bra er at vi har en åpen time der, så om vi bestemmer oss om et halvt år at vi vil ha opersjon kan vi bare ringe, så får vi det i løpet av av veldig kort tid. De har veldig stor kapasitet og ingen ventelister.

    Stine sa faktisk i sta: "mamma, kan de ikke ta bort det som er i halsen? For det er jo så vanskelig å svelge."

    Legen sa at det var veldig liten passasje, men at enkelte lever fint med store mandler. for/mot/for/mot. Vi tenker en stund til... :) Takk for innspill!

    SvarSlett
  3. Jeg tror jeg ville ha fjerna de. Er en rutineoperasjon- men er selvfølglig ikke noe gøy. Guttungen min fjerna falske mandler nå i høst- var forferdelig for mor å se det lille barnet sitt bli lagt i narkose, men var ikke noe fælt for guttungen. De må være hjemme en ukes tid, og spiser suppe og is ( med sugerør)- tok de selv som liten. Var litt sårt, men aller mest kult å spise med sugerør husker jeg...

    Hvor mindre de er når det gjøres hvor lettere er det...

    SvarSlett